3.5 Διαβάστε το βιβλιαράκι

Διαβάστε: «Θα Δοκιμάσω μόνο μια Φορά».

«ΘΑ ΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΩ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ».

Προσοχή:Ακόμη και μια μοναδική δόση ηρωίνης μπορεί να οδηγήσει ένα άτομο στο δρόμο του εθισμού.

Πολλοί άνθρωποι πειραματίζονται με την ηρωίνη σκεπτόμενοι «θα δοκιμάσω μόνο μια- δυο φορές». Ανά πάσα στιγμή μπορώ να τη σταματήσω». Όμως αυτοί που ξεκινούν αυτή την κατηφόρα, το βρίσκουν σχεδόν ακατόρθωτο να γυρίσουν πίσω. Αυτά είναι τα λόγια του Σαμ, ενός δεκαπεντάχρονου τοξικομανή: «Όταν χτυπάς για πρώτη φορά ένεση, το πιθανότερο είναι να κάνεις εμετό και να νιώθεις απαίσια, αλλά γρήγορα θα το ξαναπροσπαθήσεις. Θα γαντζωθεί επάνω σου σαν παθιασμένος εραστής. Το φτιάξιμο που σε «χτυπά» και ο τρόπος που θα ζητάς περισσότερη ηρωίνη –σαν να σου στέρησαν τον αέρα–, αυτός είναι ο τρόπος που θα σε παγιδέψει».

Η απειλή του εθισμού δεν είναι η χειρότερη συνέπεια του πειραματισμού με την ηρωίνη. Ο Τζιμ ήταν 21 ετών και τα απογεύματα συνήθως έπινε μπύρα με τους φίλους του. Είχε ήδη πειραματιστεί με την ηρωίνη και έτσι όταν του πρόσφεραν οι φίλοι του ένα σνιφάρισμα, εκείνος δέχτηκε. Δεκαπέντε λεπτά μετά την εισπνοή, λιποθύμησε και μετά έπεσε σε βαθύ κώμα που κράτησε περισσότερο από δύο μήνες. Σήμερα είναι περιορισμένος σε μια αναπηρική πολυθρόνα, ανίκανος να γράψει, σχεδόν ανίκανος να διαβάσει. Ό,τι όνειρα και φιλοδοξίες είχε κάποτε, έχουν τελειώσει.

Είναι λυπηρά ειρωνικό ότι ο Ντέιβιντ Σορέντι –ο φωτογράφος μόδας του οποίου η δουλειά ήταν συνώνυμη με το «σικ της ηρωίνης»– πέθανε, σύμφωνα με τα λεγόμενα, στην ηλικία των είκοσι από υπερβολική δόση ηρωίνης.

Photo credit: Courtesy of Francesca Sorrenti

ΤΟ «ΛΟΥΚ» ΤΗΣ ΗΡΩΙΝΗΣ

Κάποτε η ηρωίνη φόβιζε τους ανθρώπους. Πρόσφατα, κάποιοι άνθρωποι δοκίμασαν να κάνουν «μόδα» τη χρήση ηρωίνης.

Την προηγούμενη δεκαετία, η «εμφάνιση του εθισμένου στην ηρωίνη»–ανέκφραστο πρόσωπο, κέρινο χρώμα δέρματος, μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια, ρουφηγμένα μάγουλα, υπερβολική αδυναμία, λαδωμένα μαλλιά– προωθήθηκε στα δημοφιλή περιοδικά και τους κύκλους της μόδας ως «σικ».

Ακριβώς όπως οι ροκ σταρ βοήθησαν να γίνει δημοφιλής η χρήση του LSD στη δεκαετία του 1960, έτσι έκαναν και κάποιοι σχεδιαστές μόδας, φωτογράφοι και κάποιοι άνθρωποι της διαφήμισης που επηρέασαν μια ολόκληρη γενιά νεολαίας, απεικονίζοντας τη χρήση ηρωίνης στα περιοδικά και τα μουσικά βίντεο ως μοδάτη ή ακόμη και επιθυμητή.